איך תיהני מהקיץ ותשמרי על העור שלך - דברים שחובה לדעת!

איך תיהני מהקיץ ותשמרי על העור שלך - דברים שחובה לדעת!

מליון כתבות כבר נכתבו על נזקי השמש. ובכל זאת - החלטתי לכתוב עוד מאמר - שמרכז את הנזקים הנראים לעין (ומשפיעים על העור והמראה) ושדי פשוט להימנע מהם.
כי אין כמו לשבת בים או בבריכה, להרגיש את השמש על הגוף, לתת לרוח ללטף אותך, לנשום. חופש אולטימטיבי, לא?
אז כמו כל דבר טוב- גם פה, לא הכול נוצץ. אם לא תשתזפי בצורה נכונה- הגוף, הפנים ואפילו השיער יכולים להיפגע מאד. ואנחנו רוצות להיות יפות וגם בריאות.


אז מהם הנזקים ואיך מונעים אותם?

  • נמשים
    נמשים קבועים שלא נעלמים בחורף מעידים על נזקי שמש. הם אמנם חמודים, אבל אל תיכנעי לקסמם, והתייחסי אליהם כאל סימן מזהיר

  • כתמי שמש
    בדומה לאחותם הקטנה- הנמשים, כתמי שמש נוצרים באזורים החשופים לשמש, ובדרך כלל נגרמים אחרי כוויה בעור, ונפוצים בגיל מבוגר יותר. לרוב הם לא מסוכנים, אך אדם שאינו מומחה לא יכול לדעת האם הכתם הוא גידול ממאיר או תמים, ולכן מומלץ מאד לגשת לרופא אם גיליתן כתם על העור, שלא היה שם קודם.

  • נזק לכלי הדם
    חשיפת יתר לשמש עלולה לגרום לגוף לאבד את התמיכה בדפנות כלי הדם הקטנים ולהרחבה שלהם, וכך לגרום לאדמומיות קבועה בעיקר בפנים ובאזור החזה.
    עוד נזק נראה לעין יכול להתבטא בקווים אדומים מרושתים המופיעים על הלחיים.

  • קמטים
    חשיפה ממשוכת ומתמשכת לקרני השמש גורמת לקמטוטים ללא קשר לשרירים, כוח המשיכה או גיל. הם נפוצים יותר בלחיים, בצידי הצוואר ובחזה, ובעורף יכולים להתלוות לעור צהוב ומקומט. זה קורה בגלל שקרינת השמש הורסת את רקמת החיבור של העור.

  • הרפס
    נשמע מוזר? תתפלאי לשמוע, הרבה אנשים סובלים מהופעת שלפוחיות, בעיקר באזור השפתיים. ברוב המקרים השלפוחיות נוצרות מווירוס ההרפס. הוא נמצא במצב רדום כמעט כל השנה, ואחת הסיבות השכיחות ביותר להתעוררותו היא חשיפת יתר לקרני השמש. בנוסף, החשיפה לשמש פוגעת ומורידה את היכולת החיסונית להתנגד לווירוס.

  • נזקים לשיער
    חשיפה מתמשכת לשמש גורמת לפירוק החלבונים והפיגמנטים  בשיער שלנו, וגורמים לו להיחלש. המבנה הבסיסי של השיער נפגע, והוא נראה עייף וחלש. אם השיער צבוע- הברק נחלש מאד והצבע דוהה מהר יותר מבחורף.

 

 

       איך תגני על עור גופך ושיערך?

  • קרם הגנה.
    השתדלי מגיל צעיר (וכבר מאתמול!) להתמרח באופן קבוע בקרם הגנה טוב ואיכותי כחצי שעה לפני החשיפה לשמש. אני יודעת, יש לו ריח והוא סמיך מידיי ובא לך להיות מהממת גם בים, אבל יש היום כאלה שקופים ובמרקם עדין מאד וללא ריח. העיקר שתהיי מוגנת! אני ממליצה להשתמש בקרם הגנה

השארת תגובה

תגובות יפורסמו לאחר אישור

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.