עיצוב גבות טבעיות(עבות) בעצמך-כללי הזהב ורשימת הכלים

עיצוב גבות טבעיות(עבות) בעצמך-כללי הזהב ורשימת הכלים

עיצוב גבות מקצועי לבד?  – זה לגמרי אפשרי!

לעשות גבות בעצמך זו לא משימה סבוכה בהכרח, אך היא דורשת סבלנות ומשמעת עצמית ועמידה במספר כללי "עשי ואל תעשי". סבלנות - כי כאשר עובדים צעד אחר צעד ולאט, הסיכון לפגוע בצורת הגבה יורד משמעותית ומשמעת עצמית - כדי לעמוד בפיתוי של מריטה מוגזמת. 

סידור גבות מושלם מתחיל עם 4 כלים חשובים:

עיצוב גבות בבית דורש כמה כלים בסיסיים: מספריים מיוחדים לגזירת גבות, פינצטה איכותית מקצועית, מסרק איכותי לסרוקן, מראה ותאורה טובים. לרובנו כבר יש, אך חשוב להקפיד על איכות הכלים, שיספקו תמיכה ליד פחות מיומנת, שאינה מקצועית, אם אין לך כאלה, מומלץ להצטייד בהם בטרם ניגשים לעבודה. גם אם מחירם מעט גבוה יותר, הם ישמרו שנים רבות ויצדיקו לחלוטין את ההשקעה. פירוט הרשימה:

 

1. מספריים לגזירת הגבות – הראשון והחשוב בחבורה!

אני לא יכולה לחשוב על טיפ חשוב יותר מגזירה נכונה של גבות, שהרי אני חושבת ש 80% ממשימת העיצוב שלך מסתכמת בגזירה הנכונה שלהן. כמובן שגם פה אני ממליצה להקפיד על מספריים איכותיים ומדויקים, אלו חשובים לגזירת שערות, המאפשרת מתן קו מתאר אחיד ולא מקוטע לכל אורכה של הגבה.  וכן מסרק גבות איכותי, אם רוצים להגיע לתוצאות מקצועיות ומדויקות.

גם כאן, החומר ממנו עשויים המספריים חשוב למניעת חלודה ולשימור חדות הלהבים לאורך זמן.

כדאי לבחור מספריים מיוחדות לגזירת שיער הגבות.

תוכלי לראות אותי מדגימה את הגזירה עצמה בוידאו השני בסדרה⬇️(דקה 1:49)

פעולה זאת, מעניקה לגבה את קו הקונטור החיצוני שלה, ואם מתבצעת נכון, תקנה לה את תחושת הנפח והעובי שאותה אנחנו כל כך רוצים בגבות שלנו ולכן יש להקפיד לגזור רחוק מהקו הרצוי ולהתקדם תוך כדי גזירות קטנות כל פעם, וזאת בכדי למנוע מצב של גזירת יתר שישפיע על עובי הגבות הסופי.

 

2. בלי קיצורי דרך – רכשי רק פינצטה מקצועית!

כלי העבודה המרכזי שלך הוא פינצטה טובה. חשוב להדגיש: פינצטה איכותית היא הדבר הבסיסי ביותר לעיצוב הגבות, כך שאם את רוצה ליהנות מתוצאה מרהיבה ההמלצה שלי היא להשקיע בה והרשי לי לשבור את המיתוס שפינצטה של שקלים בודדים ופינצטה יקרה עושות את אותה העבודה! אני רוצה כאן ועכשיו לקבוע באופן חד משמעי שבפועל, לפינצטות איכותית ישנן תכונות ייחודיות המאפיינות רק אותן ובהחלט אפשר להגיע איתן לתוצאות מקצועיות שיפתיעו אפילו אותך. אז איזה תכונות אנחנו למעשה מחפשות בפינצטה מקצועית?

  • עמידות יוצאת דופן לאורך שנים
  • קצוות משופעים ודקיקים המאפשרים ללכוד ולהסיר אפילו שערות עדינות ביותר מהשורש, מבלי לחתוך או לשבור אותן, פעולה המעכבת את צמיחתן המחודשת.
  • חומר איכותי בעל גמישות מספקת כגון פלדת אל-חלד או ציפוי זהב, שיאפשר מריטת שיער מדויקת ואיכותית, וכמובן תכונת אל-חלד למניעת זיהום עורי.

עיצוב גבות עם פינצטה מקצועית מאפשר דיוק מירבי ברמת השערה הבודדת. מאחר והשערות נתלשות אחת-אחת, ההליך מפחית משמעותית את הכאב ומתאים מאוד גם לנשים בעלות עור רגיש או עם סף כאב נמוך.

תמונה ללא תיאור

3. מסרק גבות

אביזר המסייע למספריים במשימת גזירת קו השערות העליון שהינו קו המסגרת העליון, התוחם את הגבה.

טיפ: ניתן להשתמש במברשת המצורפת למסקרה, לאחר שהמסקרה נגמרה. מומלץ כמובן לשטוף את המברשת היטב במים וסבון, שלא יישארו עליה שאריות חומר.

מכחול איפור זוויתי או עיפרון גבות

במקרה של גבות שעברו מריטות לא מוצלחות, סובלות מהתקרחות וזקוקות לשיקום, המכחול או העיפרון ישמשו למילוי הקרחות עם צללית איפור. הטשטוש שתיצור צללית הגבות יסייע לך לעמוד בפיתוי מריטת יתר (קצת כמו ״ליישר״ עוגה) ועל ידי כך, לאפשר צמיחה מחודשת של שיער חסר.

4. מראה ותאורה

חשוב שהמראה תהיה בגובה העיניים ולא תצטרכי להביט אליה מלמעלה או מלמטה ושתהיה גדולה מספיק לשקף את שתי הגבות יחד. התאורה צריכה להיות טובה וישירה, כך שלא תהיה הצללה על אזור העיניים והגבות.

במידה ואת משתמשת במשקפיים, מומלץ להיעזר במראה מגדילה, כך שתוכלי לראות היטב את הגבות ללא משקפיים.

 

עיצוב גבות (עבות) טבעיות 

יש הבדל בין סידור גבות לאישה עם גבות שהן עבות במקור, אך עברו תקופה ממושכת של מריטה שדיקקה אותן, לבין עיצוב גבה עבה גולמית שיש רק לסדר אותה.

במקרה הראשון, מומלץ לא לגעת בכלל בגבות במשך 2-3 חודשים לפחות (משך הזמן הדרוש לצמיחה מלאה מחדש לשערה שנמרטה מן השורש). במקרה השני, חשוב לא להתפתות! יש למרוט רק שערות בודדות החורגות מהקו. גם הגזירה תיעשה בעדינות מירבית וכמה שפחות.

מה עושים עם גבות מבולגנות:

יש נשים עם נטייה לגבות מסתלסלות או לשערות גבה ארוכות במיוחד. קודם כל, זהו לא בהכרח חיסרון! גבות כאלה תורמות למראה טבעי ושובב ומשדרות נועזות ופראיות. במידה ורוצים מראה מוקפד יותר, יהיה צורך במעט יותר גזירת שיער. כאן חשוב לא לגזור את השערה קרוב לשורש, אלא, במקום הקרוב ביותר לקצה על מנת להימנע מיצירת קרחות. יש להקפיד על גזירת השערות אחת אחת ולא כקבוצה.

 

איך עושים גבות טבעיות עם פינצטה:

ראשית, יש לקבוע את הגבול הכללי של הגבה לפי כלל האצבע:

הקו הפנימי של הגבה יתחיל על הקו הדמיוני המחבר בין קצה האף לזווית הפנימית של העין והקו החיצוני של הגבה יסתיים על הקו הדמיוני הנמתח מזווית הפה אל הזווית החיצונית של העין.

לאחר שנקבעו הגבולות, עובדים לאט ומקפידים על מריטה של כל שערה בנפרד, כאשר כיוון העבודה הוא מבחוץ פנימה אל כיוון האזור בו צפיפות השיער גבוהה.

 

עיצוב גבות טבעיות בחוט

גם מי שיודעת ללפף חוט בין האצבעות ולהסיר איתו שפם ואזורים אחרים בפנים, לא תצליח לעצב את הגבות שלה בעצמה בחוט. יש הבדל בין מצב בו רוצים להסיר את כל השיער מאיזור מסוים ( כמו שפם לדוגמה) ובין הצורך להסיר שיערות נבחרות בודדות כדי להגיע לעיצוב הגבה ולכן יש צורך להיעזר באשת מקצוע לצורך עיצוב גבות בחוט. אפשר גם להיעזר במכשיר הסליק אך ההמלצה שלי היא לא לעשות את זה בתחילת השימוש עם הסליק אלא אחרי שאת מתנסה איתו על אזורים אחרים ורוכשת את המיומנות המתאימה 

 

שיקום גבות, עיבוי גבות באופן טבעי

ישנו איזה אפקט מסתורי של חורים בגבות, פתאום, משום מקום נוצר "חור" ואין לך מושג איך הוא נוצר. מספיק פעם אחת למרוט שערה באופן לא נכון והשורש שלה ייפגם והיא לא תצמח יותר, זה לא קורה לנו בשערות הגוף כמקווה, אך בשערות הגבות זה ממש נוכח. לכן, הרבה גבות זקוקות ל"שיקום".

מהו "שיקום" גבות ולמי הוא מתאים:

שיקום גבות הינו פעולה שנעשה כדי לטשטש פגמים או חורים בגבות, להשלים את המראה שלהן, אם באופן קבוע (מיקרובליידינג) או באופן זמני שחוזר על עצמו באופן רוטיני (עפרון גבות, ג'ל גבות, גיר לגבות, אבקה לגבות, צללית לגבות וכו..) למי זה מתאים? לכל אחת שהגבות שלה אינן רצופות ויש צורך לטשטש או לתת להם קווי מתאר שונים מקווי המתאר הקיימים.

אם את חושבת שאת זקוקה לשיקום גבות, השאלה הראשונה שתרצי לשאול את עצמך היא אם את מוכנה להיכנס לתהליך של פתרון קבוע (מיקרובליידינג) שהינו חודרני ולא מתאים לכל אחת (אסור כלל לחולות סוכרת, לדוגמה), אך גם אם את מתאימה לתהליך מבחינה רפואית זה לא הפקטור היחידי שנלקח בחשבון וההחלטה היא אישית ומשתנה מאחת לשניה

אם את זורמת עם תהליך קבוע, כדאי שתחפשי ברשתות החברתיות נשות מקצוע שמציעות את השירות הזה, היום מאוד נגיש לראות תמונות של לקוחות אחרות של אותה אשת מקצוע, לפני ואחרי, אפשר אפילו לבקש לשוחח עם אחת המטופלות שלה וכמובן, שיש את כל העניין של חוות הדעת של מטופלות קודמות שיכול לתת לך מענה לשאלה מי תהיה בעלת המקצוע שאבחר לי?אם את לא בטוחה שאת רוצה פתרון קבוע, או שהחלטת שאת לא מעוניינת בפתרון כזה תוכלי לאמץ את המוצרים הקיימים היום בשוק שתפקידם, לטשטש, להסתיר, לקבע ולהדגיש גבות שלמות ואחידות.

גם כאן, לכל אחת יתאים פתרון אחר. אחת תוכל להשלים את הגבות שלה עם עיפרון גבות ותהיה מסופקת מהתוצאה, אחרת תרצה לקבע את הגבות הארוכות שלה עם ג'ל גבות וכך תוכל להכפיל את השטח של הגבה ואחרת תרצה צללית עמידה ל 12 שעות שהיא מחוץ לבית. היות וכל הפתרונות הזמניים (רוטיניים) אינם נחשבים למוצרים יקרים, ניתן לרכוש את כולם, או יחד או אחד אחד ולבדוק איזה מהם עושה לך את העבודה הטובה ביותר להשלמת הגבות שלך.

 

⬇️ צפי בוידאו השלישי בסדרה:

3 טיפים חשובים איך לסדר ולעצב את הגבות

 

את לא באמת חייבת להתאים בין צבע השיער לצבע הגבות שלך

לא ממליצה לך להכניס את עצמך להשתעבדות בלתי נגמרת עם עיצוב הגבות שלך. אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנשים עושות, היא לצבוע את הגבות בצבע שיער.

חשוב שתדעי: הגבות והשיער לא צריכים לחלוק את אותו הגוון וגם דוגמניות, שחקניות ומובילות דעת קהל לא נצמדות ל"חוק" הזה.

שני המקרים שבהם אני כן מצדיקה צביעת הגבות הם:

  • אם יש דיסוננס גדול בין הצבעים. לדוגמא: כששיערך צבוע בבלונד והגבות שחורות.
  • במקרה שבו יש צמיחת שערות לבנות בין שערות הגבות, ועדיף לגמרי לצבוע את הגבות במקום למרוט את השערות הלבנות וליצור “חורים”.

 

עצבי את הגבות בהתאמה לתווי פנייך

קל מאד ללכת אחרי טרנדים ולשאוב השראה מכוכבות הרשת באינסטגרם. אל תשכחי לרגע: צורת גבות שמתאימה לאחרות, לא בהכרח תתאים לך. עיצוב הגבות הוא מלאכה של ממש, המבוסס בהתאם למספר פרמטרים: עובי הגבה שלך, צורת הגבה הרצויה, מבנה הפנים וכיוצא בזה. לפני שאת מעצבת את הגבה, זכרי לעצב אותה בהתאם למה שמחמיא לך ומתאים למבנה הפנים שלך, איך מאבחנים את זה? צפי כאן ⬇️ בוידאו הראשון בסדרה, של שלישיית סרטוני הדרכה לעיצוב גבות שהכנתי במיוחד, שבו תמצאי פירוט של סוגי מבני הפנים השונים וצורת הגבות המתאימה לכל אחד מהם.

 

הימנעי ככל הניתן משבירת השערה

כל עוד את לא מיומנת בעיצוב גבות, סביר מאד כי גם את תשברי את השערה במקום להסיר אותה. הדרך הטובה ביותר להימנע ממצב שכזה, היא לרכוש פינצטה מקצועית לעיצוב גבות בעלת תכונה של גמישות. וזאת בכדי להימנע משבירת השערה, שלמעשה רק חותכת ומקצרת את השערה, ולא מסירה אותה.הסרה מוחלטת של השערה מהשורש (בד”כ יתגלה קצה לבן) תורמת לעיצוב הצורה של הגבה, תוך שגם הצמיחה המחודשת מתעכבת. 

לסיכום,

קפצי למים, זה לא כל כך מפחיד (כמו הרושם שזה עושה בהתחלה), וזה בוודאי יקדם אותך עוד שלב בדרך לעצמאות של יופי וטיפוח.

אוסי לוי 💕

 

השארת תגובה

תגובות יפורסמו לאחר אישור

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.