חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא חומצה הנוצרת בקרום התא (ולא במערכת הגולג'י), היא מצויה בכל הגוף ותפקידה להסמיך נוזלים ולשמור על ריכוז מאוזן של מולקולות המים שבתוכו (לחות העור) והיא אף תורמת רבות גם להתרבות ונדידת תאים ומשתתפת באיתות (שיח) הבין תאי. היא מהווה מרכיב חשוב במטריקס החוץ תאי ותורמת רבות לתקשורת הבין תאית, התחלקות ונדידת תאים.

התפקיד העיקרי של חומצה היאלורונית הוא לשמור על נפח העור ועל לחותו ומכאן החשיבות הגדולה שלה בתחום הקוסמטיקה. אירופה הייתה הראשונה שאימצה ב 1996 את החומצה ההיאלורונית לשמש כטיפול נגד קמטים והידלדלות העור.

כיום, השימוש בחומצה היאלורונית לפיסול פנים הפך לנפוץ ביותר. באמצעותה ניתן לעצב מחדש את צורתו של קו מתאר הפנים, ליצור עצמות לחיים גבוהות יותר, להפוך שפתיים מלאות יותר, לתקן קמטים קלים עד עמוקים, שקעים ואי סימטריות, להקנות נפח באזורים שונים בפנים, למלא צלקות אקנה ועוד.

טיפול בעור הפנים והגוף עם חומצה היאלורונית נעשה בשתי דרכים עיקריות:

  • הזרקה ע"י רופא - חומרי מילוי קמטים על בסיס חומצה היאלורונית מוזרקים לדרמיס האמצעי והעמוק לעיצוב עצמות לחיים ופיסול עצמות הפנים
  • הקניית נפח לאזורים שונים בפנים ע"י מוצרים קוסמטיים פעילים, מבוססי מחקר קליני ותוצאות מוכחות. 

באיזה גיל מומלץ להתחיל להזריק/לצרוך חומצה היאלורונית?

זו שאלה מצוינת, שאני כלל לא בטוחה שהתשובה שלי טובה משל אחרים.

אני הייתי שואלת את עצמי מס' שאלות עיקריות כמו:

  1. בת כמה אני ומה אני רוצה להשיג בטיפול?
  2. כמה אני יכולה להשקיע כספית?

אם את צעירה (עד 40) ורוצה לשמור על עור מתוח ובריא אני בהחלט ממליצה לקחת את הנתיב הקוסמטי. טיפולי פנים משולבי חומצה היאלורונית, מלווים במוצרים לשגרה ביתית מבוססים חומצה אף הם יכולים להשיג תוצאות מדהימות לבנות גיל זה ואם לא מדובר בטיפול בבעיה פרטנית (צלקות פוסט אקנה וכו) אז אין ספק שזו ההמלצה שלי. כיום ישנן אמפולות POWER עם ריכוזים מרשימים של חומצה היאלורונית, קרמים ליום ולילה, נוזלי סרום שונים ואפילו מוצרי פילינג מבוססי החומצה. 

מבוגרות יותר (40 +), עם בעיות אקוטיות שזקוקות למילוי מסיבי יותר יכולות אף להיעזר בהזרקת חומצה היאלורונית בריכוזים גבוהים יותר, להשגת תוצאות נראות לעין באופן כמעט מיידי ומאפשרות פתרון מהיר של אותה בעיה אקוטית. 

כמובן שהשאלה השניה יכולה להיות בעיה או יתרון לכל אחת מאיתנו (תלוי עם יש/אין תקציב) טיפול בנתיב הקוסמטי יעלה פחות וייפרס לאורך זמן רב יותר ואילו טיפול באמצעות זריקות הינו יקר ובעל סיכון גבוה יותר לפגיעה בעור, אך תוצאותיו מהירות ונראות לעין באופן כמעט מיידי.

אני ממליצה, ללא קשר לגיל או מצב פיננסי תמיד להתחיל עם הנתיב הקוסמטי! מדוע?
פשוט מאוד, בכל מקרה (גם אם פנייך להזרקות) תצטרכי למצוא את החומרים הספציפיים לעורך, שידעו לשמר את מראה העור לאורך זמן וכל הזמן, גם אם תישארי בנתיב הקוסמטי (שגרת טיפוח בריאה) וגם אם תחליטי להזריק את החומצה, מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח יסייעו לשמר את תוצאות ההזרקה לזמן ארוך.

השארת תגובה

תגובות יפורסמו לאחר אישור

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.