הגעתי לגיל שאפשר להתחיל...חלק א'

הגעתי לגיל שאפשר להתחיל...חלק א'

"forever young" מזמר לו השיר האהוב (לפחות עליי) של להקת אלפא-וויל, שיר שלמעשה מביע את הרצון של כולנו: להישאר צעירים, צעירים לנצח!

תמיד התנגדתי לכל דבר שאינו טבעי, התגאיתי במראה הטבעי והצעיר שקיבלתי במתנה מהקב"ה והצהרתי שנים רבות ובכל אוזן שהסכימה לשמוע "אני לא מזריקה לגוף שלי אף חומר זר, אצלי הכל טבעי וכל קמט שיהיה לי, כשיהיה, ארוויח ביושר"! אז אמרתי!


זה קל להגיד כשהעור מתוח ואני צעירה ויפה, אבל האם אמשיך להגיד את אותו הדבר גם כאשר באמת יופיעו הקמטים? חשבתי שכן, אבל האמת? בשנה האחרונה אני מסתכלת במראה ולא מבסוטה ממה שאני רואה כמו מקודם, ומה שפסלתי בהינף יד בעבר, היום נכנס לרשימת הדברים שצריך לבדוק ואפילו לנסות! אי אפשר להתחמק מזה. 
זהו, הגעתי לגיל שאפשר (ואפילו צריך) להתחיל!

 

איך אפשר להישאר אדישה לתמונות המדהימות באינסטוש והפרסומות שמציגות תמונות של נשים יפות, מטופחות ומתוחות?
בנוסף, שטיפות המוח של מכוני היופי ש
בזכות המדע שמתפתח ללא הפסקה, הם אומרים, יש לי את האפשרות היום להראות צעירה מכפי גילי, בפעולה פשוטה, קצרה ואפילו לא ממש יקרה יחסית.


אז זהו, אני מצהירה כאן ועכשיו: הרמתי ידיים! זה עבד להם שטיפת המוח הזאת, הם הצליחו לסחוף גם אותי (המתנגדת הנצחית שלהם) לרצות להצטרף ל"מועדון המזריקות".

אז אם גם את במצב שלי, לא מרוצה כמו מקודם ממה שאת רואה במראה, חושבת לבצע את איזה טיפול, איזה קמט לא מסתדר לך וכבר אי אפשר להסוות אותו עם מייק אפ ואת מתלבטת איזה טיפול עדיף מבין כל המבחר שיש היום, חשוב שתביני קודם קצת על כל חומר, רק כך תוכלי לדעת איזה טיפול מתאים לך ולצרכים שלך.

שני החומרים השולטים ב”ה” הידיעה כיום בתחום הם הבוטוקס והחומצה ההיליארונית, ולכן חשבתי שחשוב להרחיב על שניהם פה.


בוטוקס

הבוטוקס הוא חלבון שנקרא בשם: "בוטולינום טוקסין "A והוא יוצר מחיידק. במכוני האסתטיקה השונים משתמשים בבוטוקס כדי לטפל בקמטים שנוצרו בשל תנועות שרירי הפנים (קמטי הבעה=מימיקה בשפה מקצועית). אם אתן נוהגות להרים את הגבות, לכווץ את העיניים או לבצע פעולות אחרות שגורמות להזזת שרירי הפנים באופן מתמיד אתן בעצם מאיצות את הופעת הקמטים. הבעיה היא שקשה מאוד לשלוט בתנועות האוטומטיות הללו, ולפני שאת מספיקה לצייץ מופיעים הקמטים..

בגילאים צעירים הקמט מתאושש במהירות רבה יותר משום שהגוף מייצר חומר שנקרא קולגן, חומר שממלא את הקמטים. ככל שאנו מתבגרות לגוף יש פחות יכולת ליצר קולגן והקמטים מעמיקים. אז מהו מקומו של הבוטוקס בכל התהליך הזה?

הבוטוקס גורם להיחלשות הקשרים בין העצבים והשרירים, חוסם את התכווצותם ומרפה את הפנים, בצורה זו הוא מונע היווצרות של קמטים חדשים ומסייע לקמטים הקיימים להתמלא בקולגן שגורם להחלקתם.

באמצעות הבוטוקס אפשר לטפל בקמטים רוחביים שמופיעים במצח, בקמטים שמופיעים בצד החיצוני של העיניים, בקמטים שנמצאים בין הגבות, באזור הסנטר, בזוויות הפה, בפסי עור בצוואר ובאזורים נוספים.

חומצה היאלורונית

החומצה ההיאלורונית מוכרת לעולם המדע כבר משנת 1934 אך היא החלה לסחוף את קהל המטופלים בשנות ה-80. מעניין לדעת שהחומצה התגלתה ביפן, בכפר קטן בו התגוררו בין היתר קשישים נמרצים שהתברכו בעור פנים חלק. מסתבר שעורם היה כה חלק בגלל התזונה שלהם שכללה הרבה טופו וסויה. בגופם של הקשישים התגלתה כמות רבה של מולקולות שדומות לאסטרוגן, מולקולות אלו גורמות לגוף לייצר יותר חומצה היאלורונית.

החומצה שהפכה להיות כה פופולארית היא רב סוכר וכפי שציינתי - היא מצויה בגופנו באופן טבעי, בין היתר ברקמות החיבור, בסחוסים ובעור. מדובר על מולקולה שאוצרת נוזלים ובין היתר ממלאה את הלחיים ומחזירה נפח לאזורים שונים בפנים. הזרקת החומצה גורמת לפנים להראות צעירות רעננות ומתוחות יותר מכפי שנראו לפני ביצוע הטיפול.

שם נוסף של החומצה הוא: "היאלורונן". בשנות ה-90 הופקה החומצה לרוב מכרבולותיהן של התרנגולות (כן, גם לי זה גרם לעוות את הפנים, אך רק לרגע כך שלא נוצר לי קמט חדש) אך זו התגלתה כמעוררת תגובות אלרגיות ולכן החלו לייצר אותה מתרביות של חיידקים שאינם מכילים רעלנים ואלרגנים.

אז מה עדיף? חומצה היאלורונית או בוטוקס?

תגלי בפרק הבא!

השארת תגובה

תגובות יפורסמו לאחר אישור

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.